سرویس دهنده CloudFlare چیست و چگونه عمل می‌کند؟

سرویس دهنده CloudFlare چیست و چگونه عمل می‌کند؟

در این مقاله قصد داریم تا شما را با شرکت و سرویس دهنده ی CloudFlare آشنا نماییم. CloudFlare یک سرویس دهنده در حوزه‌ی بهبود سرعت و امنیت سایت ها و سرور ها می باشد، که نوع سرویس ارائه شونده از سمت این سیستم CDN و یا Content Delivery Network می باشد.

برخی از ویژگی‌های این سرویس دهنده

  • کلودفلر APIهای شما را سریعتر می کند
  • کلودفلر فروشگاه‌های تجارت الکترونیک شما را سریعتر و ایمن‌تر می‌کند
  • کلودفلر وب سایت‌های شما را سریعتر و ایمن‌تر می‌کند
  • کلودفلر محصولات SaaS شما را سریعتر و ایمن‌تر می‌کند
  • کلودفلر باعث سریعتر و ایمن‌تر شدن برنامه‌های تلفن همراه شما می شود

 

 

CloudFlare

سرویس CloudFlare به عنوان یک reverse proxy می باشد که در واقع نوعی از پروکسی است که همانند دیگر پروکسی ها میان سرور و بازدید کننده قرار می گیرد و دسترسی ها و بازدید های خارجی به داخل شبکه ی محلی یا خصوصی یا سرور را مدیریت می نماید.

که این سرویس در قالب یک CDN در نقاط مختلف جهان ارائه شده است و با توجه به منطقه ی جغرافیای بازدید کننده از نزدیک ترین سرویس دهنده پاسخگو خواهد بود. این مورد موجب می گردد تا از نظر امنیتی مهاجمان به صورت مستقیم به سایت و سرور شما دسترسی نداشته باشند، در نتیجه در صورتی که اتکی بر روی سرور در حال انجام باشد سرویس دهندههای CloudFlare ابتدا اتک را تشخیص می دهند و از ورود آن پهنای باند غیر مجاز به سرور جلوگیری می کنند و کاربران عادی نیز بدون هیچ مشکلی به سایت و سرور دسترسی خواهند داشت.

 

در بحث سرویس دهنده های CDN با توجه به این امر که یکی از کارایی های CDN ها بهبود سرعت سایت برای بازدید کننده های مختلف در نقاط مختلف جهان می باشد، یکی از مهمترین فاکتور های  CDN این می باشد  که پوشش دهی مناسبی در نقاط مختلف جغرافیایی داشته باشد و پروکسی سرورهای مورد استفاده در فاصله های منطقی و کوتاه تری نسبت به یکدیگر وجود داشته باشند تا بازدیدکنندگان سرعت مناسب و تقریبا مشابهی را از نقاط غیر یکسان جغرافیایی تجربه نمایند.

که در مورد CloudFlare می توانید نقشه ی پراکندگی سرور های این سرویس دهنده را در تصویر زیر مشاهده نمایید.

 


[تعداد: 0   میانگین: 0/5]
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید

فضای ابری

فضای ابری چیست و معرفی بهترین فضای ذخیره سازی ابری ۲۰۲۰ با افزایش استفاده از فضای ابری، در این…